Di 3
35 lok byggdes för räkning NSB (Di 3.602-3.633 1954-69, samt Di 3.641-3.643 1958-59) av Nydqvist & Holm AB (NOHAB)
Motor: GM 16.567C/E på 1775 hk. 105 km/t. De sista tre loken: GM 16.567C på 1775 hk. 143 km/t.
NSB Di 3.602 i Fredrikstad 2004
Foto: Knut Ragnar Holme
NSB Di 3.616 (röd) och 3.602 (grön)
Foto: Knut Ragnar Holme
Foto: Knut Ragnar Holme
NSB Di 3.602 och 3.616 i Kornsjö kl. 10-55. Klar för avgång mot Ängelholm (Dieseldagar järnvägsmuseet 14-15/5 2010)
Foto: Knut Ragnar Holme
NSB Di 3.602 och 3.616 i Båstad 13 maj 2010
Foto: Nicklas Sahlbom via Magnus Sandgren
NSB Di 3.602 och 3.616 mellan Ingedal och Berg
Foto: Knut Ragnar Holme
Foto: Knut Ragnar Holme
Di 3.602 i Ängelholm - 14 maj 2010
Foto: Gry Skjelbred
NSB Di 3.616 i Telemark 2002
Foto: Knut Ragnar Holme
NSB Di 3.616 i Ängelholm - 14 maj 2010
Foto: Gry Skjelbred
NSB Di 3.616 i Ängelholm - 14 maj 2010
Foto: Gry Skjelbred
TMY 106 och Di 3.616 i Ängelholm - 14 maj 2010
Foto: Gry Skjelbred
NSB Di 3.622 i Hamar 1993
Foto: Knut Ragnar Holme
En GM-EMD 16-567 lyfts ur en NSB Di 3 efter urspårning 1975-76.
Foto: Knut Ragnar Holme
Di 3.623 i Gällivare - 27 september 2011
Foto: Alexander Lipkin
Avlastning av en Komatsu PC340 på Gällivare järnvägsstation
Foto: Alexander Lipkin
NSB Di 3.642 i Dombås 2000
Foto: Knut Ragnar Holme
NSB Di 3.615 i Hamar 2009
Foto: Knut Ragnar Holme
NSB Di 3.605 i Kristinehamn 2009
Foto: Knut Ragnar Holme
OBAS Di 3.629 och 3.623
Foto: Knut Ragnar Holme
Dubbla Di 3 (3.629 främst) - mars 2005
Foto: Knut Ragnar Holme
Foto: Knut Ragnar Holme
Foto: Knut Ragnar Holme
Ofotbanens Di 3.629 i Moss 2008
sålt till NSB-OBAS 2002
Foto: Knut Ragnar Holme
Foto: Knut Ragnar Holme
Di 3.629 i Moss 2009
Foto: Knut Ragnar Holme
Di 3.629 i Lilleström 2009
Foto: Knut Ragnar Holme
Ofotbanens Di 3.632 i Halden 2005
Foto: Knut Ragnar Holme
Ofotbanens Di 3.632 i Halden 2005
Foto: Knut Ragnar Holme
Ofotbanens Di 3.632 i Fredrikstad 2005
Foto: Knut Ragnar Holme
Interiör på Di3.602
Foto: Knut Ragnar Holme
Foto: Knut Ragnar Holme
Foto: Knut Ragnar Holme
Foto: Knut Ragnar Holme
Foto: Knut Ragnar Holme
Foto: Knut Ragnar Holme
Foto: Knut Ragnar Holme
Foto: Knut Ragnar Holme
Foto: Knut Ragnar Holme
Foto: Knut Ragnar Holme
Foto: Knut Ragnar Holme
Foto: Knut Ragnar Holme
Foto: Knut Ragnar Holme
Foto: Knut Ragnar Holme
Foto: Knut Ragnar Holme
Tillbaka till diesellok
Tillbaka till startsidan