T43.
Motor: GM EMD 12-567D1 på 1 065 kW. Tjänstevikt 72 ton. Tillverkad i totalt 50 exemplar mellan 1961-63.
STT Rental T43 214
Drar bl a timmervagnar i Uddevalla hamn, här dock fotad i Malmö 30/6 2009
Foto: Magnus Sandgren
Varvtalsgivare för ABS/fastbromsningsskydd monterad på 5,5”/10” tums lagerboxhus
Foto: Magnus Sandgren
Elskåpet för radiostyrningen och ABS/fastbromsningsskydd , som sitter i samma elskåp
Foto: Magnus Sandgren
ATC2-kort/korthållare, kylskåp och 2 W GSM-R OPH 940/OVK3 telefon
Foto: Magnus Sandgren
SJ T43 222 i Gävle under Tåg 150. Snyggare än så här blir det aldrig.
Foto: Lars Johnson
Foto: Lars Johnson
T 43 222 i Ängelholm - 14 maj 2010
Foto: Gry Skjelbred
TGOJ T43 223 i Jordbro 23/3 2002.
Foto: Lars Johnson
Foto: Lars Johnson
TGOJ T43 238 i Eskilstuna 5/3 2006.
Foto: Lars Johnson
TGOJ Trafik T43 238 i Karlsborg - 3 juli 2012.
Ett av två lok som f.n. går som växellok i Karlsborg.
Foto: Alexander Lipkin
T43 239 i Ängelholm 14/5 2010.
Foto: Gry Skjelbred
TGOJ T43 240 i Jordbro 6/4 2002.
Foto: Lars Johnson
TGOJ T43 240 i Jordbro 13/4 2002.
Foto: Lars Johnson
TGOJ Trafik T43 240 i Karlsborg - 28 september 2011.
Ett av två lok som på senare tid använts som växellok i Karlsborg.
Foto: Alexander Lipkin
TGOJ T43 242 i Värtan 17/11 2002.
Foto: Lars Johnson
Foto: Lars Johnson
TGOJ T 43 243 i Karlsborg. Gick som växellok i flera år från ungefär mitten av 2000-talet i Karlsborg
Foto: Alexander Lipkin
Three T´s T 43 250 strax norr om Älmhult - 2011
Foto: Felix Hubertsson
BK Tåg T43 252 i Krylbo 19/5 2002.
Foto: Lars Johnson
BV T43 252 passerar Älvsjö 14 juli 2003.
Detta lok provkör med en ny miljövänligare dieselmotor - Cummins KTTA50-L4 på 1 492 kW.
Foto: Lars Johnson
Foto: Lars Johnson
Baneservice T 43 252 i Halden 2007
Foto: Knut Ragnar Holme
Startsidan Diesellok
Startsidan Järnväg